Villaa ja villakoiria / Poodles and Wool

Neulova puudelinomistaja: päätin että osaan neuloakin A knitting poodle owner: I decided that I could knit too.

sunnuntaina, lokakuuta 15, 2006

Uusi rakas / A new love

Edit: unohtui pari juttua... forgot a couple of things...

Noin. Web Master tuli kotiin Koreasta ja langaton nettiyhteys toimii jälleen. Paljastui vain sellainen taka-isku että meidän varmuuskopio on maaliskuulta. Se tarkoittaa että kaikki Tanskan kuvat, hirmu määrä neulekuvia, lasten kuvia ja koiranäyttelykuvia on poistunut keskuudestamme. Mä olen kesän, kevään ja syksyn aikana kerännyt kasan neuleohjeita (ilmaisia) ja neulelinkkejä, niitäkään ei siis enää ole.

So, the Web Master came back from Korea and the wlan is working again. The set back that was relieved that the back up was from March. It means that allt the pictures taken in Denmark, a whole lot of pictures of my knitting, pictures of the kids last summer and of dog shows, are no more. I have collected a collection of knitting pattens and links during the spring, summer and autumn, I lost them too.

Torstaina ostin sitten uuden läppärin, johan se vanha olikin 2,5 vuotta vanha. Tää uusi on Toshiba m60-132, 17" näytöllä ja dual layer DVD-asemalla ja tässä on kokonainen numeronäppäimistö jota mä kaipasin siihen vanhaankin. Ja tää on oranssi :-D Mun työkaveri meinasi revetä kun se kyseli että "no millainen se uusi kone on, onko siinä sitä-tätä-tuota?" ja mä vastasin että "ei aavistustakaan... mutta se on oranssi" Ihan oikeasti mä kyllä valitsin tän sillä perusteella että tää vastaa mahdollisimman hyvin mun tarpeita riittävillä ominaisuuksilla (DVD-asema, WLAN, tukeva runko) olematta turhan "upea". Ihana väri on vaan plussaa :-D

So on Thursday, I went and bought a new laptop. This new one is a Toshiba M60-132, with a 17" screen and a dual layer DVD-station, it has a whole number pad that I missed in the old one. And it's orange. My collegue burst into laugh when he asked if the laptop had this-that-or-else and my answer was: No idea, but it's orange... Seriously, I chose this because it was good enought without being too fancy. The lovely colour is only a plus :-D

Clapotis edistyy pikku hiljaa. Kirjaimellisesti, tän uuden koneen asetusten säätämisessä ja omannäköiseksi tekemisessä on mennyt paljon hyvää neulonta-aikaa hukkaan. Noroa on vielä neljä koskematonta kerää jäljellä, viisi mennyt ja yksi menossa. Mä toivon tästä ISOA. Tossa kuvassa muuten näkyy kuinka raidat sattui ihan samanvärisiksi kuin neulemerkkikin... Musta toi oli hauska juttu, nyt vaan kirjoitettaessa kuulostaa ihan höhlältä. Värit on ihanat, joka tapauksessa.

My Clapotis is coming on slowly, the assembly of this new one has taken up my valuable knitting time. I still have four balls of Noro left for it, I've used five and one is on it's way. I'm hoping this to be a BIG one. The picture, by the way, is about this stitch mark and it's colours matching with the Noro. I thought that it would be a funny thing but now, written, it seems silly. I love the colours, no matter.

Linda tilasi taas lisää asusteita, nyt pitäisi neuloa sitten poncho. Lanka valkoista, vaaleanpunaista ja beigeä Teddyä, mallineule sileää neuletta, pääväri valkoinen, muut muutaman kerroksen raitoina. Se on hyvä että tyttö tietää mitä haluaa, helppokos mun on sitten toteuttaa kun on noin selkeät speksit. Toinen tilaus oli alpakkasormikkaat tai tumput, kun neiti tuli eilen nenä vuotaen sisään oltuaan koko päivän ulkona ilman hanskoja ja pipoa. (Kyllä mä niistä muistutan, mutta on vaan niin kiire, kuulemma)

Linda placed an order on new garments, now I should knit a poncho. It should be white with pale pink and beige stripes, stockinette stitch. She knows what she wants and therefore it is easy for me just to knit according to the spesifications. The other order was mittens or gloves from alpaca. She come in with a runny nose and red fingers after spending the whole day out with out a hat or gloves. (I do remind her, but she said that she was too busy to take them with you)

--

Lindan tilauksiin kuului myös tää Suuressa Käsityölehdessä ollut neulottu puudeli (Joo Sirpa, se on aivan ihana :-D) Mä aattelin että sen vois ehkä tehdä Novitan Foxista ja ehkä Nallesta, jotenkin ne ohjeen kokoakryylilangat ei IHAN iskeneet. Ei nääkään nyt unelmalankoja ole mutta vähän parempia.

Ja mun piti mainita myös kuinka mun ihana Rakas Insinöörini antoi mulle synttärilahjaksi (täytin 40, mutta tunnen itseni vielä 20 vuotiaaksi...) rintaneulan "jotta sä voisit laittaa sillä sun huiveja kiinni". (Ei tietty oo kuvaa siitä tähän hätään, unohdin ottaa ja nyt se solki on töissä, huivissa kiinni) . Aika kiva idea, nyt kädet jää vapaaksi. Mä olen viime aikoina käyttänyt paljon huiveja töissä kun olen tehnyt gravity flow affiniteettikromatografiaa kylmähuoneessa. Monta tuntia +4ssä vaatii runsaasti villaa ylle.

Linda also ordered a knitted poodle that was in a Finnish crafts magazine. It looks like a lovely pattern, with a quick glance. I thought to replace the yarn suggested in the pattern to Finnish yarns, the yarns in the original work were polyacryl and polyester, and I don't like those plasticy fibres. Well, okay, Novita Foxy contains plenty of plastic fibres, but most of it is wool, isn't it.

Mun SNY, muistathan että mä olen olemassa ja odottelen viestiä sulta... (Pitäis laittaa omallenikin viesti, tästä se tulikin mieleeni :-) )



6 Comments:

At 15.10.2006 klo 14.27.00, Anonymous Anonyymi said...

Tuosta sun läppärinvalinnasta tulee mieleeni oma tarinani tältä kesältä. Töissä kysyivät mitä uudessa koneessani pitäisi olla, mä sanoin että sen pitää olla sievä ja punainen. No, mulla on kyllä Dellin Latitude D620, perinteinen musta. Mutta hyvin tämäkin pelittää vaikkei noin upean värinen olekaan kuin sinun koneesi.

 
At 15.10.2006 klo 15.02.00, Blogger Tiina said...

Onnea uudelle koneelle! Ja kyllä, täytyyhän silmukkamerkkien käydä sävy sävyyn neuleen kanssa!

 
At 15.10.2006 klo 20.15.00, Blogger kuka lie said...

Synttärionnittelut!
Ja uuden-koneen-onnittelut!

Toisesta noista olen kovasti kateellinen T:nimim. näppiksestä osa näppäimistä puuttuu

 
At 16.10.2006 klo 10.15.00, Anonymous Anonyymi said...

Muistan sinua kyllä kunhan saan pakettiin kaiken minkä siihen olen suunnitellutkin... Kiirusta on pidellyt... (ei pitäis selitellä)

 
At 16.10.2006 klo 12.24.00, Blogger Villasatu said...

sny:
Ihan rauhassa... mää oon vaan niin kärsimätön. Mutta hyvää kannattaa odottaa, eiks se niin oo?

muut: Kiitoksia :-) Joo, värit on tärkeitä, surffaaminen blogeissa käy ikään kuin mukavammin kun on oikean värinen läppis ja silmukkamerkit passaa neuleeseen :-D (Huomasitkos SNY, ne värit on täydelliset)

 
At 16.10.2006 klo 16.20.00, Anonymous Anonyymi said...

Se on hyvä että värit miellytti. Kyllä värit on tärkeitä.

 

Lähetä kommentti

<< Home