Villaa ja villakoiria / Poodles and Wool

Neulova puudelinomistaja: päätin että osaan neuloakin A knitting poodle owner: I decided that I could knit too.

sunnuntaina, lokakuuta 01, 2006

Lip lap - only in Finnish...


Arvatkaapas mitä nämä ovat?
Vinkkinä: se on mun synttärilahja, vähän etukäteen... Ja arvasitte oikein: Noro Kureyon, väri 138! 10 kerää!
Jotta ei tulisi kiusaustakaan rikkoa Langatonta Lokakuuta, käväisin Priimassa SYYSKUUSSA (eilen lauantaina, syyskuun viimeisenä :->)

Nämä on tarkoitettu Clapotikseen, näin sen neulottuna MennaHuun blogissa ja samalla sain lankavalaistuksen. Olen nimittäin suunnitellut tätä mallia jo kauan mutta lanka on ollut hukassa. Halusin liukuvärjätyn mutta en pätkävärjättyä... tavalliset raidat eivät olleet vaihtoehto... yksivärisenä se olisi ollut jotain muuta kuin mun mielikuvani huivista.
Tarttui sieltä toki muutakin matkaan, tarvelankoja oikeastaan. Lupasin neuloa sille siskonpojalle uuden villatakin ja sitä varten nuo Lanett-kerät ovat, valkoista, harmaata, beigeä ja vihreää. Lindan kaulahuivi on vielä kesken joten Bigga on siihen tarkoitettu - hän neuloo siis sitä ihan itse :-) (äidin tyttö...)

Etualalla on se mitä Clapotiksesta on jo tehtynä, eka kerä on jo aika harva... On muuten ihana malli, olisin luullut että "sileän" neulominen olisi tylsää mutta kaikkea muuta. Ja tää lanka on kyllä maineensa veroista. Aaaah... Mä olin ajatellut ensin sitä väriä jossa on sinistä ja turkoosia mutta matkalla Priimaan katselin syksyn väreissä olevia puita ja pensaita ja tää oli sitten ainoa mahdollinen, tässä on jotain siitä väri-iloittelusta jota syksyssä on... Ja tää sopii mun mustan syksy-nahkatakkini kanssa kuin nakutettu :-). Ene rassu on taas ihan paitsiossa...

Ai miksikö nuo ohjelappuset on tuossa kuvassa? No halusinpa esitellä mahtavan tavan säilyttää netistä tulostetut A4-sivut: mä lämpölaminoin ne! Ei haittaa vaikka ohje lentäisi vesialtaaseen (kuten kesällä kävi) tai joku kaataisi limpparinsa ohjeelle... muovi kestää kaiken. Se pysyy siistinä ja sileänä kaikissa olosuhteissa. Tosin, se vaatii A4-kokoisen neulelaukun, laminoitu ohje ei juuri taitu, jos nyt miinuspuolia haluaa kaivaa, tasapuolisuuden vuoksi.

SNY muisti mua hauskalla Aku Ankka-kortilla, kiitos! Miten voikaan tavallinen postikortti ilahduttaa :-)
Se tuli kyllä jo viime viikolla, mä en vaan ole kirjoitellut mitään... kyllä se on Kristelille raportoitu saman tien. Viimekuiset silmukkamerkitkin pääsivät Clapotiksen teossa töihin toden teolla, siihen tarvitaan merkki poikineen.

Mitäs muuta... Nyt on pari jaksoa House MD:tä takana. Pidänkö? Kyyyllä.... oikeastaan. Hugh Laurie on upea, särmikäs ja monipuolinen ja valitettavasti kaikki muut ovat vielä ainakin paaaaljon kalpeampia haamuja mutta ehkä niille saadaan syvyyttä kunhan sarja edistyy. Sen dekkarimainen rakenne on aika hauska, tosin jotkut yksityiskohdat saa välillä biotieteitä tuntevan kiemurtelemaan, mutta kaikkea ei kai voi saada.

Aika erilainen sarja on Greyn Anatomia. Sekin on sairaalasarja ja enemmän _sairaalasarja_. Tykkään siitä, siinä on huumoria eikä asioita oteta aina liian tosissaan.

Ja BB. Mitä ihmettä maanantaina tapahtuu?

5 Comments:

At 1.10.2006 klo 20.50.00, Anonymous Anonyymi said...

Maanantain BB jännittää mua ! Oon koettanut lukea eri foorumeilta, mitä kaikki spekuloi tapahtuvaks mutta ei tätä jännitystä kestä ! :D

 
At 1.10.2006 klo 22.54.00, Anonymous Anonyymi said...

Ihana tulee tuosta! Oma Claponi on samassa vaiheessa, juuri vaihdoin kerää. Kiva, kun joku tekee jotain samaan aikaan!

 
At 1.10.2006 klo 23.16.00, Blogger Villasatu said...

Mippe: joo, jännää, pahus kun mä ol1en töissä jo silloin kahdeksalta... No näkee sen sitten uutisista :-)

JennyF: Mustakin on kiva kun joku toinen tekee yhtä aikaa. Tällainen mini-KAL :-) Mä aloitan just suoraa osaa.

 
At 2.10.2006 klo 12.49.00, Blogger Lape said...

Hurjaa BB:n tuli 5 uutta asukkia ;)

 
At 4.10.2006 klo 17.10.00, Blogger vattumato said...

Hauska ratkaisu sulla noihin tulostettuihin ohjeisiin! Omani on sujauttaa ne taskukansioon=o) Kansiossa on muistaakseni 40 taskua, joten 80 sivua ohjeita mahtuu yhteen kansioon.

 

Lähetä kommentti

<< Home