Villaa ja villakoiria / Poodles and Wool

Neulova puudelinomistaja: päätin että osaan neuloakin A knitting poodle owner: I decided that I could knit too.

torstaina, joulukuuta 14, 2006

Paljastus!

Niinhän siinä sitten kävi tiistaina etten taaskaan ehtinyt postiin, nyt vain se oli ihan oma vika... ja ruuhkan. Jostain syystä matka Meilahdesta Niipperiin kesti luvattoman pitkään. Sitten keskiviikkona kun miehen piti hakea paketti niin eikös se hyväkäs päässyt kotiin vasta seitsemän jälkeen - itse keikuin töissä kirjoittamassa esitelmää yhteentoista asti, "virkeänä".

Mutta tänään. Nyt se onnistui! Ja Riitu paljastui :-) Olen kyllä uumoillut tätä, kaikki posti on tullut samalta paikkakunnalta ja jossain (no blogissa, tietysti) on ollut joskus maininta Riitun kotipaikkakunnasta. Mutta varmahan koskaan ei voi olla... Oli silti hauskaa olla oikeassa. Teilläpäin on muuten kauniita maisemia, olen käynyt blogissasi niitä katsomassa :-)Ja mitäs täältä löytyi... suklaa on jo mennyt parempiin suihin, marmeladi on vaiheessa (kohta loppu) Noi joulukuusenkoristeet on kivoja, mä tykkään tuollaisista pienistä, huolella tehdyn näköisistä jutuista. Varmasti pääsevät kuuseen! Enkelikynttilä ja sille alusta, meillä taatusti löytyy käyttöä :-), olen kynttiläfriikki ;-) - ja siksi harmitellut sitä että työpaikan paloturvallisuussäännöt kieltävät kynttilät. No nyt voin viedä sinnekin "kynttilän", ledikynttilä on taatusta sääntöjenmukainen ja luo kyllä tarvittavaa tunnelmaa. Ja lankaa... Riitu kirjoitti että Raita-Veikka on oikeastaan Lindaa varten :-), sitten meillä on molemmilla samanlaiset lapaset... Kiitos!

Kiitos, Riitu, että olit ei-enää-niin-salainen Neuleystäväni :-) Ja kiitos Kristelille järjestämisestä!


Se esitelmä (puolen tunnin mittainen artikkelin esittely) jota eilen kirjoitin... pidin sen sitten tänään seminaarissa. Koko päivän istuminen kovalla tuolilla kuuntelemassa artikkelien esittelyjä, se voisi olla aika unettavaa touhua... mutta tänään mulla oli pelastus! Mä olin kerinyt sen Lohjalta ostamani villalangan ja aloitin siitä Fifi III:sta. Mallikerta on niin helppo että sitä voi loistavasti neuloa sokkona (ainakin osittain) ja samalla keskittyä kuuntelemaan esityksiä. Yhtään ei nukuttanut, vaikka yhdeksästä neljään istuttiin. Fifi III edistyi useamman mallikerran :-)

3 Comments:

At 14.12.2006 klo 20.36.00, Anonymous Anonyymi said...

Olkaa hyvä vaan.... Minä melkein arvasin että olen paljastunut kun kommentoit kerran blogissani... Toivottavasti pidit paketeista.

 
At 14.12.2006 klo 20.42.00, Blogger Villasatu said...

Kyllä vain, kiitos paljon :-) Se on jotenkin ylellistä kun on hetkenkin olemassa joku joka yrittää miettiä jotain hemmottelujuttuja, vain mulle... Harmi että SNY-projekti loppui jo.

Ja muuten, sun blogi on ollut jo ennen SNYtä mun suosikkilistalla...

Viitsisitkös muuten paljastaa ohjeen siihen ihanaan laukkuun, sitä on multa paljon kyselty että kuinka se on tehty ja mistä langasta. Tähän asti on vaan arvailtu :-)

 
At 15.12.2006 klo 17.59.00, Anonymous Anonyymi said...

Se oli kirjassa Käsityön pikkujättiläinen kirj. Annukka Mikkola. Sen niminen laukku kuin Salmiakki. Kirjassa oli ohjeessa että tee sandnes Fritids langasta mutta tein huopasesta ohjeen mukaan. Se on tehty neljästä kaitaleesta joissa värit vuorottelevat. Jos ymmärrät mitä tarkoitan... :)Helppo ohje...

 

Lähetä kommentti

<< Home